Collega's aan het woord


Erik Guelen

Erik Guelen werkt als docent op de afdeling Zorg & Welzijn. Hij is zij-instromer en doorloopt momenteel het zogenaamde Pedagogisch Didactisch Getuigschrift-traject.

“Ik ben via het PDG-traject bezig met het behalen van mijn docentbevoegdheid op het mbo. Ik heb hiervoor ruim 20 jaar bij een instelling voor gehandicaptenzorg gewerkt, dus ik neem veel praktijkervaring mee de lessen in.”

Klaarstomen
Erik kan de overstap van de zorg naar het onderwijs prima onderbouwen: “Ik gun de cliënten met wie ik zoveel jaren heb gewerkt de allerbeste begeleiding die ze kunnen hebben om een mooi leven te leiden,” vertelt hij enthousiast. “En op deze manier maak ik dat mede mogelijk, door de zorgprofessional van de toekomst zo goed mogelijk voor de praktijk klaar te stomen. Wat is er nou mooier?”

Verbinding
“Onderwijs en zorg zijn voor mij twee van de allerbelangrijkste facetten en ik vind het fantastisch om die twee te verbinden,” legt Erik verder uit. “Eerst deed ik dat vanuit de praktijk naar het onderwijs en nu vanuit het onderwijs naar de praktijk.” Voor Erik is de cirkel nu duidelijk rond.

Over het antwoord op de vraag wat hem energie geeft in het vak, hoeft Erik niet lang na te denken. “De studenten iets meegeven naar de praktijk en de band die je met ze opbouwt. Dat geeft mij elke dag weer energie.”

afbeelding bij artikel

Tjerk Pennings

Leraar bij de afdeling Bouw-infra, Architectuur & Meubeldesign en coach/teamvertegenwoordiger Het Techniek Atelier (HTA):  

“Tijdens de lerarenopleiding mocht ik een aantal weken ‘snuffelstage’ lopen op de afdeling Bouw-Infra, Architectuur en Meubeldesign. Ik kreeg de kans om als leraar in opleiding aan de slag te gaan en mijn lerarenopleiding in deeltijd af te ronden. De onderwijssetting binnen BAM is heel prettig. In een open sfeer wordt gewerkt aan projectonderwijs. Leraar en studenten gaan op basis van gelijkheid en vertrouwen met elkaar om. Die sfeer in dat onderwijsconcept spreekt mij nog steeds heel erg aan en is naar mijn idee wat onderwijs in basis moet zijn. Innovaties in het onderwijs zijn van groot belang. Het Techniek Atelier is een mooi voorbeeld van innovatie binnen het mbo. Het is fijn om daar een rol in te kunnen spelen.”

afbeelding bij artikel

Joris van den Biggelaar

Leraar bij de afdeling Verpleegkunde & Verzorging

“Het college biedt een prettige en vooral ook flexibele werkomgeving. Ik kan mijn werk vormgeven op een manier die bij mij past en bij het beleid van het college. Intercollegiaal contact wordt gestimuleerd en gefaciliteerd door het college. Een mooi voorbeeld hiervan is de start van Pr1nCe afgelopen schooljaar. Dit is het netwerk van het college voor medewerkers van 35 jaar en jonger. Doelstellingen zijn onder meer collega’s met elkaar in contact te brengen en zodoende ervaringen, kennis en vaardigheden te delen. We kunnen bij onze direct leidinggevenden, maar ook bij het college van bestuur aankloppen als we suggesties hebben. De deur van de beleidsmakers staat hier altijd open.”

afbeelding bij artikel

Liesbeth van der Steen

Studieadviseur bij de afdeling Voeding, Gastvrijheid en Uiterlijke Verzorging

“Ik werk 28 jaar bij het college. In die tijd heb ik verschillende functies gehad. Ik ben begonnen als medewerker centrale leerlingenadministratie en op dit moment werk ik als  studieadviseur Studenten Succes Centrum. Het begeleiden van studenten naar de opleiding van hun keuze geeft mij veel voldoening. Het college zorgt goed voor zijn medewerkers en in goed overleg is veel mogelijk. En dan werk ik ook nog op zo’n prachtige locatie. Een voorrecht dat ik hier mag werken.”

afbeelding bij artikel

Rob van der Mark

Leraar bij de afdeling Handel & Commercie

“Na mijn studie heb ik 10 jaar gewerkt binnen het Voortgezet Speciaal Onderwijs in Oss. Na deze periode heb ik lange tijd een eigen bedrijf gehad, maar het onderwijs bleef in mijn gedachte. Inmiddels werk ik als leraar binnen de afdeling Handel & Commercie. Ik geef voornamelijk les aan de bbl verkoopspecialisten en ben mentor van een eerste en tweede klas bbl verkoopspecialisten. Het is een boeiende groep jongeren! Mijn praktijkervaring en onderwijskwaliteiten kan ik hier goed combineren. Ik ga dan ook met plezier naar mijn werk.”

afbeelding bij artikel

Deze website gebruikt cookies

Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken we om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, jouw voorkeuren worden opgeslagen, wij inzicht krijgen in bezoekersgedrag en voor marketing en social media doeleinden (het laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op "Ja" te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies, zoals omschreven in ons privacybeleid.
Copyright Koning Willem I College 2022